savnehring

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Sav - 3 juni 2012 19:48

Hej!

här kommer en liten lista på saker som kommer hända på bloggen! börjar nu

* Recept på mina wookade nudlar

* Jag berättar om bodaborg med bilder o text

* Lite bilder från släktkalaset

* Hiss&Diss (tänkte börja med de igen)

* Dagens/veckans (dag för dag) outfit? är de nåt ni skulle vilja ha?




Mitt wookade-nudlar recept  


Du behöver  

- Wookpanna men de går bra med vanlig stekpanna också

- Kastrull
- Nudlar

- Dom kryddorna du gillar att ha på nudlar

- Soya

- Rapsolja (INTE SMÖR)

- bestick osv att röra om med oså..


Först kokar du dina nudlar o om du vill kan du hälla i lite av kryddan i kastrullen

sen häller du i oljan i wook/stek-pannan, när nudlarna är färdiga håller du ut vattnet o lägger nudlarna i stek/wook-pannan

sen häller du på all krydda du vill ha o rör om

när nudlarna har fått lite färg o börjar bli lite hårda o ihopklumpade, häller du i soyan o stänger av spisen

rör om o höll över allt i en skål/tallrik

sen äter du!

detta receptet är faktiskt jättgott o förtjänder ett prov tycker jag!

har kommit på de sj :))




Av Sav - 3 juni 2012 18:10

Hej!

runt 9 stack vi ju t klassbollen för att kolla på

vi kom ju inte vidare igår men jag gjorde iallafall mål o vi förlorade med 4-0 mot frände o de var dom som mötte tärnan (som alltid vinner) i finalen o vann med 4-0 så då kände vi oss inte lika dåliga längre haha...

de var iallafall en kul men väldigt kall dag o när vi kom t bussstationen hade bussen gått för typ 5 min sen så vi var tvungna att vänta i 40 min på nästa buss

då stod kim o nicole o dansade för bilar när dom åkte förbi, jag palla inte var hungrig..!

har vart hemma ett långt tag o gjort typ ingenting, kollade på kl  förut o föreställde mig att den skulle vara typ 7 elle nåt så är den bara 5 -.-

va ska jag göra nudå -.-----------------

nästa vecka äre ju AQUA BLå!!!! ska även bli bra väder då, 17 grader o soool

+ där är de MASSa snygga killar! typ hela 3stads befolkning är där ^

bästa stället att vara på

o veckan efter de är de skolavslutning o början på ett perfekt sommarlov

men iallafall, imorrn är de ju utedag o jag,nicole o kim kom ju på att vi inte hade nån fika alls så på vägen hem gick vi t hemköp o köpte kakor, palla utedag imorrn också, + de ska regna -.-

kommer även en ny tjej t klassen imorrn ju, hoppas hon inte är snygg!  eh..

hörs senare iallafall för nu ska jag hitta på nåt!

 

Av Sav - 3 juni 2012 08:01

Hej!

förlåt för dålig update igår men jag hade ingen blogglust

idag blire att åka t klassbollen med Kim,Nicole o Jessie

så vi får se när jag kommer hem, imorrn äre mpndag igen o vi ska på utedagen

kill me

men då blir iallafall uppdateringen normal igen  

Ovido - Quiz & Flashcards